Piața plăților prin dispozitive mobile din România este estimată la circa 10 milioane euro pe an, cel puțin o treime dintre români folosind acest tip de serviciu, iar dezvoltarea de parteneriate între bănci și operatorii telecom poate susține piața, potrivit companiei de marketing Breeze Mobile.
„Piața (plăților mobile din România, n.r.) este dificil de estimat, tranzacțiile totale pe an fiind de circa zece milioane de euro”, a declarat joi, la conferința „Mediafax Talks about Mobile Banking”, Dan Vîrtopeanu, managing partner Breeze Mobile, parte a grupului Leo Burnett.
Majoritatea tranzacțiilor, care includ plăți prin SMS, tranzacții în jocuri online și pentru parcare, sunt efectuate de utilizatorii de internet, a spus el.
Dezvoltarea plăților mobile în România depinde de ecosistemele create, de adoptarea noilor modalități de derulare a tranzacțiilor și de educarea consumatorilor.
Operatorii de telefonie mobilă vor juca în continuare un rol major, dar trebuie să se lupte cu noi provocări, precum magazinele de aplicații, care câștigă deja teren.
„Oportunități vor exista pentru cei care reușesc să construiască un ecosistem cu soluții alternative pentru plăți mobile”, a spus Vîrtopeanu.
Plățile prin dispozitive mobile vor urca în acest an la nivel global cu 44%, de la 163,1 miliarde de dolari anul trecut la 235,4 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare Gartner.
Dezvoltarea de parteneriate între operatorii de telefonie mobilă și bănci ar putea susține creșterea pieței plăților efectuate prin dispozitive mobile, afirmă șeful Breeze.
Succesul noii tehnologii va depinde nu doar de modul în care este implementată, ci și de cum vor fi educați clienții să o folosească, a adăugat el.
Adoptarea în masă a smartphone-urilor generează noi provocări în privința securității, precum furtul de date, phishing-ul și programe de tip malware.